Uuringu metoodika

Uuring viiakse läbi kvantitatiivsel meetodil interneti keskkonnas eesti, vene ja inglise keeles. Uuringu peamine fookus on selgitada välja, kes on Eestis kõige atraktiivsemad ja populaarsemad tööandjad, kelle heaks inimesed soovivad töötada. Lisaks uuritakse, kes on Top Tööandjad erinevates ärisektoris. Top Tööandjad selgitatakse välja häälte enamuse alusel.

Kõikidel uuringus osalejatel palume Top Tööandja uuringus nimetada esimene tööandja, kes meenub, kui aluseks võtta Top Tööandja printsiibid. Top Tööandjad selguvad kogutud häälte arvu järgi. Küsimus on kohustuslik kõikidele vastajatele. Lisaküsimusi küsitakse vastajatelt järgmiste ärivaldkondade kohta: tootmisektor, IT ja telekommunikatsioon sektor, avalik sektor, finantssektor, kaubandussektor, transport ja logistika sekotr, ehitussektor ning teenindussektor.

Uuringule vastaja saab ise lisada tööandjaid Top Tööandjate listi, olenemata sellest, mis valdkonnas organisatsioon tegutseb, kui suur on töötajate arv, või mõne muu kriteeriumi põhjal. Peamine printsiip on “top of mind” printsiip ehk mis esimesena vastajale meenub. Küsimustele vastamisel pakub uuringu keskkond valmis rippmenüüd organisatsioonidega, kuid vastajatel on võimalus panna kirja ka oma valik, kui seda rippmenüüs ei leidu. Ettevõtted, mis on juba eelmenüüs olemas, on valitud järgmiste kriteeriumide alusel: ettevõtted, kus on vähemalt 25 töötajat 2024 aasta EMTAKi 3. kvartali maksuaruande alusel (kuni TOP 500)*; organisatsioonide peamine tegevusvaldkond ühtib uuringus välja pakututega. Ettevõtte sktruktuur peab ühtima mõlema kriteeriumiga (25 töötajat, tegevusvaldkond).

Eelmenüüs esitletakse kõikide kategooriate ettevõtted eelmainitud kriteeriumite alusel.

Kui ühe tööandja brändi nime alt tegutseb mitu ettevõtet ja CV.ee tööportaalis avaldatakse kõik töökuulutused samuti ühe nime alt, siis liidetakse nende hääled kokku, et selgitada üldine tulemus. See reegel kehtib ainult kategoorias “Top-of-mind”.
Kui ettevõtete grupp soovib osaleda terves uuringus ühe tööandjana brändina, siis tuleb sellest kirjalikult teada anda Alma Career Estonia turundusosakonnale hiljemalt 2 nädala joooksul peale uuringu algust. Iga sooviavaldust hinnatakse eraldi ning Alma Career Estonia jätab endale õiguse taotlus tagasi lükata.

Asu uuringut täitma SIIN.